Jak jsem se naučila dávat věcem další šanci

Jsou čtyři hodiny a dvacet šest minut ráno. Aspoň počítač mi to tak hlásí.

Já momentálně sedím v rychlíku směrem na Prahu. Ne že bych se zrovna nudila. Mám rozečtenou výbornou knihu a navíc bych se měla podívat na nějaké studijní materiály, které budu potřebovat na přednášky i cvika.
Ale jelikož a protože, je to pro mě forma relaxu a pro vás zase kus z mýho života, ta se s vámi chci podělit o dojmy posledních dnů.

Hrozně se děsím školy. Škola je pro mě překvapivě tou nejděsivější částí, co se Brna týče. Stále nám říkají co všechno budeme muset přečíst a vypracovat a jak a co. Mám z toho lehce hlavu v pejru. Polovině toho co přednášející říkají nerozumím. Na cvikách po mě chtěli, abych jim řekla, proč jsem si vybrala sociologii. Co jim mám říct? Že žurnalistika jde studovat jen jako dvojsbor a na psychologii mě nevzali ? Co si myslím, že mi studium dá? Co od toho očekávám? Že prolezu.

Aby jste si nemysleli, že je všechno tak hrozný, tak jsem zjistila, že s lidma to nebude tak hrozný jak jsem si myslela. Zjistila jsem, že to co se mi v neděli zdálo jako nepřetržitá lavina  nových jmen a osob jejichž játra musí být z oceli, se celkem dobře vybarvilo, jako parta zábavných lidí, kteří sou velmi inteligentní. V jistých ohledech až oduševnělých.
Pochopila jsem jak vlastně funguje kolej. Jací jsou na nich lidé. Buď tací, kteří kolej berou tak, že zkrátka musí někde přespat. Nebo jsou tam ti, kteří si to užívají naplno. Tak jak to je. Obklopí se lidmi, co to mají stejně. Všechno tak napůl na salámu.

Že mi nedošlo dřív, že když už mě konečně někdo na tý chodbě pozdraví, byť mě nezná, nemůže být špatný člověk. Hrozně se mi líbí, jak meze sebe bez okolků začlení někoho nového, kdo má oči navrch hlavy a neví.

Jsem ale na své poměry až moc nemluvná. Jenže já nemám potřebu se projevovat, když se položí do pléna otázka a někdo se jí ujme a o mou odpověď už není žádná velká poptávka. Já se prostě nebudu nikomu vnucovat. Když budu někoho zajímat, tak se mě na to zeptá sám.

Už dokonce vznikla vtipná situace, kdy se mě Marek zeptal : „A ty si normálne taká asociálná?“ Což vzbudilo zájem i u ostatních přítomných. Nejdřív mu řekli, že ode dneška s ním nikam nebudou chodit, protože by se za něj museli stydět a pak si počkali na odpověď. Můj argument (pravdivý, aby jste si nemysleli) byl, že se bavím tím, že poslouchám je, muziku a zpívám si u toho, je můj druh zábavy, je zřejmě dostatečně neuspokojil.

To je holt nemoc ze života. Já se prostě neumím hned otevřít všem. Tak nějak nezáměrně si kolem sebe vytvářím tu mlhu tajemna. A pod tu se dostanou někdy časem. Moji přátelé zkrátka vědí, že dostat se pod tu krustu, nejní otázka týdne. 


Psát jsem přestala 5:07 SELČ, kdyby to někoho zajímalo.

Pac a pusu

0 komentářů:

Okomentovat